Kom je 28 of 29 november naar de Businessdagen West-Brabant?

22 Oktober 2018 in west-brabant business dagen, Breda

De Businessdagen West-Brabant worden georganiseerd in het Breepark te Breda. Op deze beurs zijn bedrijven, overheid en instellingen aanwezig. Naast de beurs is er een programma met interessante workshops.   5 Redenen om de Business West-Brabant te bezoeken: Nieuwe contacten leggen, zowel aan potentiële leveranciers als klanten. Inspiratie over nieuwe producten en diensten Interessante...

3 Tips om mond-tot-mond reclame te stimuleren

08 Oktober 2018 in strategie , mond-tot-mond reclame, relatiemarketing

Mond-tot-mond reclame is de krachtigste vorm van reclame. Dat is algemeen bekend. Als iemand je een merk of een dienstverlener aanbeveelt, is de kans groot dat je een bezoekje waagt aan zijn website of in de winkel naar dat merk kijkt. Misschien als iemand heel enthousiast is en je al...

Zes vragen om snel tot een keuze te komen

05 September 2018 in focus, doelgericht, kiezen

Kom jij, als ondernemer, wel eens iets tegen waarbij je denkt zou dit iets voor mijn bedrijf kunnen zijn? Met deze zestal vragen help ik mijn klanten binnen een paar minuten aan het juiste antwoord. 1. Met welk doel zou ik dit inzetten? 2. Hebben we een zelfde soort doelgroep...

De klant (reis) als uitgangspunt in je bedrijf

20 Augustus 2018 in klantreis

Voor alle ondernemers en bedrijven in een concurrerende markt is nieuwe klanten werven en behouden cruciaal voor de continuïteit van hun bedrijf. In de concurrerende markt wordt te vaak naar de ander gekeken en te weinig naar de ‘feitelijke’ klant en zijn behoefte. Iets wat een concurrent lijkt op basis...

5 Stappen om veranderingen in je organisatie te realiseren

29 Juni 2018 in verandering, organisatieverandering, gedragsverandering, marketing strategie, succesvol veranderen

Elke bedrijf verandert continu om te kunnen overleven. Er moeten andere dingen gedaan worden om (meer) omzet te genereren, processen worden aangepast om (kosten)efficiënter en/of duurzamer te werken. Je wilt als bedrijf focussen op je uitgezette strategie, je wilt innovatiever zijn, je wil je customer journey optimaliseren. Dit kan je...

8 Essentiële punten voor innovatie

24 Mei 2018 in Innovatie, Marketingcoach, businesscoach, business, customer journey

Acht essentiële punten die geheel of gedeeltelijk aanwezig zijn bij elke grote onderneming die excelleert op het gebied van product-, proces of business model innovatie (op basis van onderzoek van McKinsey). 1. Ambieer Een uitgesproken vooruitstrevende visie die realistisch genoeg is om direct actie te ondernemen in combinatie met financiële groeidoelstellingen. 2. Kies Verse...

8 wijzigingen waarmee strategie versnelt

20 April 2018 in managementteam, ondernemen, strategische marketing

Acht concrete tips om morgen al in te voeren en de business resultaten te zien verbeteren op basis van een interessant (en lang) artikel van McKinsey. Zij hebben het artikel gebaseerd op onderzoek en eigen ervaringen. Dit artikel is met name interessant voor ondernemers en bedrijven waar strategie een teamproces...

Het spel verandert voor de autobranche

26 Oktober 2017 in business model, autobranche, vervoersbranche, business coach, marketing coach, Mind for Marketing, Strategisch marketeer, Renate Manders

Van auto- naar vervoersbranche Van de 18 tot 30-jarigen is het aantal autobezitters minder dan drie op tien. Ter vergelijking van bij de 65+-ers is het autobezit gestegen naar meer dan zes op de tien meldt het CBS. Met name jongeren in de grote steden lopen naast het aankoopbedrag voor de...

Voorkomen is beter dan genezen

23 Oktober 2017 in strategie , marketing, gezondheidszorg, kansen

Maandag 18 september  hoorde ik bij de NOS het bericht "vaker burn-out of overspannen door werk". Het aantal mensen met een burn-out stijgt al langer. Er is sprake van een trend. Een negatieve trend vind ik. Een burn-out heeft veel impact voor de mensen zelf, maar ook voor hun omgeving...