Strategische marketing?! Strategische marketing optimaliseert de waarde die je als bedrijf biedt

14 April 2020 in strategisch marketing

Wat is strategische marketing? …. Geen idee In ondernemersland hoor ik heel veel termen door elkaar. Als ik vertel dat ik strategisch marketeer ben, denken de meeste ondernemers aan dat ik iets doe met marketingcommunicatie of zeggen: “o, je maakt teksten”. Het antwoord daarop is: nee en nee. Teksten laat ik...

Inspelen op veranderingen, doe je vanuit je eigen kracht

21 April 2020 in wendbaarheid

Continu verandert de omgeving en de behoeftes, je bedrijf verandert mee vanuit je eigen kracht   De wereld om ons heen verandert. Als bedrijf zul je hierop voortdurend moeten aanpassen om te zorgen dat je de juiste oplossing levert en je doelgroep blijft bereiken. Veranderingen kunnen zelfs zoveel impact hebben dat je...

Kernwaarden, merkwaarden, identiteit, …

07 April 2020 in merkwaarden

Alle begrippen rondom merkwaarden uitgelegd In dit artikel leg ik een aantal belangrijke begrippen uit, zoals merkwaarden, kernwaarden, positionering en identiteit. De verschillende benaderingen vanuit het marketingvakgebied. De meerwaarde als kernwaarden en merkwaarden identiek zijn binnen kleine en middelgrote ondernemingen. Net als andere vakidioten gebruik ik vaak vaktermen zonder er altijd...