Samenwerken vanuit een gemeenschappelijke why werkt

11 September 2019 in merkwaarden, why, Simon Sinek

Drie stukjes leiderschapsadvies van Simon Sinek voor alle kleine ondernemers die hun business willen laten groeien en zich in welke vorm dan ook met een team willen omringen: 1. Je kan het niet alleen. Je leven verbetert als je je realiseert als je niet alles alleen hoeft te weten en te...

Samenwerken vanuit een gemeenschappelijke why werkt

11 September 2019 in merkwaarden

Drie stukjes leiderschapsadvies van Simon Sinek voor alle kleine ondernemers die hun business willen laten groeien en zich in welke vorm dan ook met een team willen omringen: 1. Je kan het niet alleen. Je leven verbetert als je je realiseert als je niet alles alleen hoeft te weten en te...

Het belang van waarden: Een succesvol bedrijf dankzij een stevige fundering

16 Oktober 2019 in merkwaarden, Merk

Ben jij benieuwd hoe jij jouw klanten op een nog betere en snellere manier aan jouw bedrijf kunt binden? Hoe jij jouw marketing- en communicatiestrategie nog duidelijker over kunt brengen? Hoe jij jouw gehele business naar een hoger niveau kunt tillen? Het antwoord: (Her)ontdek jouw waarden.    Velen van ons hebben de...

Het belang van waarden: Een succesvol bedrijf dankzij een stevige fundering

16 Oktober 2019 in merkwaarden

Ben jij benieuwd hoe jij jouw klanten op een nog betere en snellere manier aan jouw bedrijf kunt binden? Hoe jij jouw marketing- en communicatiestrategie nog duidelijker over kunt brengen? Hoe jij jouw gehele business naar een hoger niveau kunt tillen? Het antwoord: (Her)ontdek jouw waarden.    Velen van ons hebben de...

Merkenwaarden zijn van alle medewerkers, NIET alleen van marketing

30 Januari 2020 in merkwaarden

De marketingafdeling is zich bewust van de merkwaarden van het bedrijf. Ze buigen zichzelf of met een samenwerkingspartner over de vraag: ‘wat maakt ons anders?’, ‘wat is onze identiteit?’. Bij kleinere ondernemingen verdiept de ondernemer zich samen met een marketeer in dit onderwerp. Voor elke partij met wie ik samenwerk...

Zó wend je je onderneming vanuit merkwaarden

09 Maart 2020 in merkwaarden, wendbaarheid

Inspelen op cruciale ontwikkelingen in je omgeving vanuit je eigen identiteit  Elke ondernemer weet dat zijn bedrijf continu moet vernieuwen en inspelen op de ontwikkelingen in de markt. Toch vinden veel ondernemers dit erg lastig te realiseren. Bewust vanuit je merkwaarden veranderen, zorgt voor een herkenbare en logische manier om...

Kernwaarden, merkwaarden, identiteit, …

07 April 2020 in merkwaarden

Alle begrippen rondom merkwaarden uitgelegd In dit artikel leg ik een aantal belangrijke begrippen uit, zoals merkwaarden, kernwaarden, positionering en identiteit. De verschillende benaderingen vanuit het marketingvakgebied. De meerwaarde als kernwaarden en merkwaarden identiek zijn binnen kleine en middelgrote ondernemingen. Net als andere vakidioten gebruik ik vaak vaktermen zonder er altijd...

Coolblue, het voorbeeld van een MERK-waardig bedrijf

14 Mei 2020 in merkwaarden

In dit artikel vertel ik waarom Coolblue zo goed voorbeeld is van een MERK-waardig bedrijf aan de hand van de geschiedenis van dit bedrijf. Hierdoor zie je wat het effect is van een heldere visie, doel en consistent en consequent bouwen vanuit je merkwaarden en wat het je als bedrijf...