Succesverhalen

Miss Troubleshooter: Groeien op een niet-traditionele manier

De droom van Esther de Vroomen van Miss Troubleshooter is Miss Troubleshooter van lokaal naar landelijk.

De vraag:

Er is vraag vanuit de markt die ik kan invullen met de dienstverlening van Miss Troubleshooter. Ik mis een heldere visie hoe ik Miss Troubleshooter breder neer kan zetten regionaal en mogelijk zelfs als landelijk concept. Ik zal hiervoor moeten samenwerken met andere professionals. Kun je me helpen een heldere visie te ontwikkelen en de nodige stappen te zetten om te komen tot het gewenste resultaat?

Klik op meer informatie, als je meer wilt weten over de aanpak, de ervaring van Esther en het resultaat.

De aanpak:

Gezamenlijk hebben we een jaar de tijd hiervoor genomen, omdat de bestaande business ook door moest lopen.

Stap 1 

In deze fase hebben we ons verdiept in de huidige Miss Troubleshooter door enerzijds te kijken naar haar klanten en anderzijds het merkhuis van Miss Troubleshooter te ontdekken. Hierdoor hadden we een goed inzicht in op welke manier en voor wie Miss Troubleshooter het verschil maakt en wat daarbij cruciale elementen en eigenschappen zijn. 

Stap 2

Verdiepen in manieren om de activiteiten op te schalen. De persoonlijke eigenschappen van Esther waren zo van belang voor het huidige concept dat dit niet te kopiëren is door een ander. Samenwerking door middel van het uitgeven van licenties was daardoor de organisatievorm die het beste paste. Hierdoor behouden andere professionals die soortgelijke werkzaamheden doen hun eigen identiteit, maar liften ze mee op de kennis en schaalvoordelen van Miss Troubleshooter. Gezamenlijk hebben we gezorgd dat het concept voldoende toegevoegde waarde heeft voor de doelstelling en een prijsstelling die zorgt voor een mooi rendement voor Miss Troubleshooter en een goede value-for-money voor de doelgroep.

Vervolgens zijn er commerciële stappen gemaakt en heeft Esther de marketing volledig laten inrichten. Naast het licentie-concept hebben we ook ander nieuw concept ontwikkeld en in de markt gezet.

De ervaring van Esther:

Het was intensief en zeer succesvol! Renate heeft mijn ideeën uit mijn hoofd weten te krijgen en concreet gemaakt. Elke keer zette we een concrete stap en gingen we met behapbare brokken aan de slag. Ze keek kritisch naar de haalbaarheid of het 'klopte' en of het verkoopbaar zou zijn. Ze stuurde feilloos bij, paste zich aan mijn tempo aan en gaf goed inzicht in mijn ideeën en de bijbehorende financiën. Het is heel fijn en waardevol om samen met Renate aan je bedrijf te werken en het te zien ontwikkelen. Met gerichte opdrachten aan de slag te gaan, die helpen het meer vorm te geven. Alles komt nu goed samen en sluit op elkaar aan om elkaar te versterken. Zonder de stok achter de deur, de fijne spar momenten en de kritische 'frisse blikken' was het me niet gelukt om zo snel te komen waar ik nu sta. Renate, enorm bedankt voor je inzet, hulp en geduld!!

Het resultaat:

  • Duidelijk waar het merk Miss Troubleshooter voor staat en hoe zij zichzelf onderscheid van anderen
  • Een helder en compleet concept voor licentie-houders dat duidelijk toegevoegde waarde voor de doelgroep creeërt en waarbij de dienstverlening, service, prijs en communicatie een kloppend plaatje vormen.
  • De eerste informatieavond waren 20 potentiële licentie-houders. Aanwezigen waren enthousiast over het concept en overtuigd van de toegevoegde waarde. Acht maanden na het afronden van het traject zijn de eerste drie licentie-houders een feit voor Miss Troubleshooter en zitten er nog een aantal in de pijplijn. 

Bezoek de website van Miss Troubleshooter om een beter beeld te krijgen wat Esther haar licentie-houders te bieden heeft.

Wil je dat Mind for Marketing dit voor jou onderneming ook doet? Twijfel niet langer en maak een vrijblijvende kennismakingsafspraak.