Succesverhalen

Workingflow: Concept scherp stellen en goed in de markt zetten

De droom van Saskia Gorissen, eigenaresse van Workingflow is: Met Workingflow directies en managementteams te inspireren, begeleiden, coachen en adviseren in goed werkgeverschap

De vraag aan Mind for Marketing

Toen we RAH Arbo Consultancy starten, groeide het bedrijf vanzelf. Toen ik Workingflow oprichtte, merkt ik dat de markt veranderd is. Wil je me helpen om Workingflow goed in de markt te zetten?

Klik op meer informatie, als je meer wilt weten over de aanpak, de ervaring van Saskia en het resultaat.

 

De aanpak:

Stap 1: Starten met een scherp eindbeeld

Tijdens de opstartsessie zijn we dieper ingegaan op:

  • Doelstellingen van Workingflow
  • Doelgroep(en) voor Workingflow
  • In welke mate is Workingflow onderscheidend
  • Positionering van Workingflow op de markt
  • Productconcept(en)
  • Opbouw prijs en rendement
  • Distributie, denk hierbij aan bedrijven, workshops, online
  • Communicatie

Stap 2: Ontwikkeling praktische marketingplan

Hierin staan de volgende punten centraal:

  • Bekendheid opbouwen bij de doelgroep
  • In welke mate is het concept onderscheidend?
  • Positionering van het concept op de markt
  • Overtuigen van de doelgroep
  • Bepalen toegevoegde waarde voor de klant
  • Vertrouwen opbouwen bij de doelgroep
  • De doelgroep aanzetten tot actie
  • Fans en/of ambassadeurs maken van klanten

Stap 3: Coaching

Vanuit de actielijst is Saskia stap voor stap aan de slag gegaan. Wij zijn met name op zoek gegaan op welke manier we het probleem van de klant en de oplossing vanuit Workingflow op een aansprekende manier in de markt konden zetten. Tijdens de coaching sessies bespraken we waar ze tegen aanliep. Er was ruimte om te experimenteren om te kijken wat past bij Saskia en haar doelgroep.

De ervaring van Saskia:

Afgelopen jaar heeft Renate mij geholpen met een marketingplan voor Workingflow. Enthousiast, volhardend, initiatiefrijk en verstand van zaken, zo zou ik Renate in het kort willen typeren. Voor mij was het een hele zoektocht naar de positionering van Workingflow en daarbij heeft Renate me enorm geholpen. Na ieder contact had ik het gevoel dat we weer stappen vooruit hebben gemaakt. Wij zijn gestart en een koers gaan varen, maar gaandeweg bleek dat dat niet klopte voor mij. Renate staat open en is meer dan bereid om te onderzoeken met mij wat dan wel de juiste koers is, flexibel in haar inzet, komt zelf volop met suggesties, Onderzoekt de markt goed. Zo heb ik samen met Renate een focus weten te vinden die wel klopt en waarmee ik volop aan de slag kan. Die kansen geeft. Deze focus had ik zelf zonder Renate niet gevonden. Kortom: ik beveel Renate aan, aan iedereen die wil weten hoe je jouw bedrijf het beste in de markt kan zetten, zodat je er succes volg mee kunt worden.

Het resultaat:

  • Een heldere positionering voor Workingflow die aansluit bij haar doelgroep
  • Een metafoor die helder maakt wat de werkzaamheden van Saskia vanuit Workingflow in houden en welke toegevoegde waarde die biedt
  • Een strategie waarmee ze autoriteit kan worden op haar vakgebied en zichtbaarheid voor Workingflow kan creëren

Bezoek de website van Workingflow om een beter beeld te krijgen van wat Saskia voor haar klanten kan betekenen.

Wil je dat Mind for Marketing dit ook voor jouw bedrijf doet? Twijfel niet meer en maak nu een vrijblijvend kennismakingsafspraak!